Został wyprodukowany w Wielkiej Brytanii w 1916 roku.
W 1916/1917 roku sześć z nich zostało wysłanych do Rosji w ramach wsparcia państw walczących z państwami centralnymi. Podczas rewolucji październikowej zostały przejęte przez bolszewików i wzięły udział w ataku na Polskę w 1919 roku. Podczas walk w wojnie polsko - bolszewickiej przejęliśmy taki pojazd. W skład załogi wchodziły 3 osoby, a na wyposażenie składał się karabin maszynowy Maxim 1910
Więcej o nim przeczytasz
W wyniku potrzeb Wojska Polskiego w 1920 roku zdecydowano się na zakup z amerykańskiego demobilu ciężarówek White produkowanych przez firmę White Motor Company od 1916 roku. Ciężarówki te w Wojsku Polskim służyły do przewozu żołnierzy, wyposażenia i sprzętu lub mogły pełnić wersję sanitarki. W Polskiej armii zostały do wybuchu wojny w 1939 roku
Więcej o nim przeczytasz
Samochód Jeffery - Popławko został skonstruowany w Rosji Carskiej jako ciężki samochód desantowy. Wykorzystywał napęd 4×4 amerykańskiej firmy Jeffery Quad. Podczas wojny polsko - bolszewickiej przejęliśmy 2 takie pojazdy, jeden z nich został włączony do plutonu pancernego "Dziadek" gdzie otrzymał nazwę "Wnuk".
Więcej o nim przeczytasz
Zapotrzebowanie sprzętowe armii polskiej w wojnie polsko - bolszewickiej wymusiło korzystanie z bardzo różnorodnego wyposażenia, jednak pomimo dużych problemów inżynierowi Tadeuszowi Tańskiemu udało się skonstruować lekkie samochody pancerne Ford Tf-c. W skład załogi wchodziły 2 osoby, a na wyposażeniu znajdował się karabin MG08/15. Pomimo utrudnionego dostępu do materiałów udało się skonstruować 17 sztuk tego pojazdu
Lekki samochód pancerny produkcji polskiej z okresu dwudziestolecia międzywojennego. Był to podstawowy sprzęt Wojska Polskiego tej kategorii w kampanii wrześniowej.
Więcej o nim przeczytasz
Samochód pancerny, konstrukcji radzieckiej, z okresu przed II wojną światową.Pewna liczba pojazdów została zdobyta przez Niemców. Zostały one włączone w skład wyposażenia Wehrmachtu pod oznaczeniem Panzerspäwagen BA 202 (r). Jeden wóz został zdobyty przez powstańców w czasie powstania warszawskiego w 1944.
Więcej o nim przeczytasz
Pierwszy zbudowany w Polsce samochód pancerny „Chwat” użyty w Przemyślu w walkach z Ukraińcami na początku listopada 1918 r. Pojazd został też prawdopodobnie użyty w walkach o Lwów.
Więcej o nim przeczytasz
Pojazd opracowany i skonstruowany jeszcze w Rosji Carskiej w roku 1915. Służył głównie jako pojazd rozpoznawczy i łącznikowy na froncie wschodnim podczas I wojny światowej. Przez rewolucje październikową w Rosji wiele z tych pojazdów trafia w ręce Bolszewików i następnie zostają użyte podczas Wojny
Polsko-Bolszewickiej. Właśnie podczas tych działań wojsko polskie zdobywa jeden z egzemplarzy tego pojazdu aczkolwiek nie ma żadnych dalszych informacji na temat jego użycia bądź występowania.
Pojazd ten był niemieckim, lekkim pojazdem ciężarowym z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej. Produkowany był w przedziale 1931 - 1941. Podczas Powstania Warszawskiego, Powstańcom udało się przejąć jeden z takich pojazdów wraz z jego uzbrojeniem
Amerykański lekki pojazd półciężarowy produkowany w latach
1912 - 1916 cieszący się dobrą opinią na frontach I wojny światowej. Często był przerabiany na drewniane sanitarki aczkolwiek jedną z jego wad była krótka skrzynia ładunkowa przez co przewożonym rannym zwykle wystawały nogi przykrywane przez sanitariuszki specjalną plandeką. Natomiast do polskiej armii trafił w roku 1919 zakupiony z amerykańskiego demobilu.